En alweer een weekje verder - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu En alweer een weekje verder - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

En alweer een weekje verder

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Vrijdagmiddag heb ik afscheid genomen van mijn ouders. Dit was eigenlijk best moeilijk, maar ook dat hoort erbij! Maar ze komen mij nog eens opzoeken hier, dus dat maakt alles een stuk makkelijker. Om 14.00 ging ik naar de bank om daar een bankrekening te openen. Ongeveer 2uur later stapte ik de BNP uit. Nu moet ik nog een keertje terug om de attestation in te leveren en hopelijk is dan alles geregeld. Hierna zijn we nog even de stad in geweest. Ik wilde graag een kalender kopen, maar tot op heden heb ik er nog geen gevonden. ´S avonds ben ik met een groep Erasmusstudenten de Ierse pub ingegaan om Sinead´s birthday te vieren! En met de laatste bus ben ik teruggegaan naar de campus, omdat ik toch wel erg moe was van het vroege opstaan!

Zaterdag heb ik dan ook heerlijk uitgeslapen. `S middags was er jeu de piste voor alle Erasmusstudenten, dit was een speurtocht om de stad beter te leren kennen en ook om in contact te komen met andere studenten. Op zich was het wel erg gezellig, maar na 3 uur door de stad te hebben gehobbeld vond ik het ook wel weer goed geweest. Toen ben ik lekker op mijn kamertje gaan zitten en heb ik mij een pizza gemaakt in mijn oventje! `S avonds hadden we nog een Erasmusavond, waarbij je gratis spullen kon krijgen die de studenten van vorig jaar hadden achtergelaten om door te geven aan de nieuwe generatie. Dus nu heb ik een nieuw plastic bord, 2 messen en 2 kleine lepeltjes! Op zich was het heel gezellig in het gebouw van Crous, je moet een beetje denken aan een Middelbare School disco met gratis drinken en eten en alchohol voor 1euro. Maar om kwart voor 12 hadden wij het hier dan ook wel weer gezien en hebben we de bus genomen naar de CLA en van hieruit zijn we met 20 studenten gaan lopen naar Mez, een discotheek in Besac! Er waren 3 zalen, 1 zaal waar je je gratis drankje kan scoren en een heel groot scherm hangt,maar bijzonder druk was het hier niet. De andere zal draaide ze redelijk moderne muziek, het meeste in het Frans maar dat was ook wel erg leuk moet ik zeggen en dan had je nog een zaal waar een band jazz was aan het spelen. Ik moet zeggen ik heb me er erg vermaakt. En om 4uur liepen we dan ook voldaan de club uit. En nee er zijn nog steeds geen taxi´s te vinden hier. Erg jammer moet ik zeggen, daarom lag ik ook pas rond 5 uur in mijn bedje. Maar ook zo´n nachtelijke wandeling heeft zo zijn charmes hoor! En voor de insiders: nu mis ik mijn eigen lieve Bobby toch wel heel erg;)!
Zondag heb ik dan ook bijna helemaal niks gedaan. Uitgeslapen tot een uur of 12 en daarna lekker in mijn bedje blijven liggen met mijn laptopje op schoot. Heerlijk zitten kletsen met het thuisfront en mijn soapies bekeken. Op een gegeven moment vond ik dat ik mij toch maar eens moest gaan douchen en omdat de ouders van Gwen nog een paar spulletjes van mij hadden meegebracht, besloot ik dan ook om deze maar eens op te gaan halen. Eenmaal buiten kwam ik Fatima en Tom tegen en de rest zat lekker op het gras in de zon. Dus daar ben ik maar eerst een uurtje bij gaan zitten. ’S Avonds heb ik met mijn Ierse studentjes nog een Ierse film gekeken, genaamd: once! Een echte meidenavond, erg gezellig:D!
Vandaag heb ik voor de eerste keer echt al mijn lessen gevolgd. De eerste les begon om 8uur, ja erg vroeg! Ik begon met histoire de publicité dit viel eigenlijk best mee. De man had een ppt gemaakt waardoor het een stuk makkelijker te volgen was. Mijn 2e en 3e les was (International) Marketing. Onze professeur had al meteen gemerkt dat wij Erasmusstudenten waren. Hij gaf deze les dan ook gedeeltelijk in het Engels. De 3e les was geen hoorcollege en we kregen te horen dat we een soort marketingplan moeten gaan schrijven. En dat we een presentatie moeten geven in het Engels, dus dat valt allemaal gelukkig mee. Deze presentaties zijn ook pas ergens eind november/december dus tijd genoeg om hieraan te werken. De franse studenten vroegen al meteen of Gwen en ik bij hun in de groep wilden. Nou de 4e les was wel weer een hoorcollege. Namelijk communication des organisations. Dit was behoorlijk pittig kan ik jullie wel vertellen. Die man had geen ppt gemaakt en citeerde gewoon alles letterlijk van zijn blaadje. Om 12uur had ik middagpauze. Ik heb mij toen een broodje gebakken in mijn oventje en ben naar le secretariat gelopen om mijn attestation op te halen. Deze heb ik nodig om een bankrekening te openen. Ik wilde dit namelijk vrijdag al doen, maar toen was het secretariat om onverklaarbare redenen dicht. Dus vrijdag ga ik denk ik even terug naar de bank om alles verder af te handelen. Om half 3 begon mijn werkcollege van communication des organisations. Gelukkig zijn de franse studenten best aardig en ook gewillig om je te helpen. Zo hebben ze ons ook aangeboden om hun aantekeningen te kopiëren.
Nou dit was het dan voor vandaag. De foto’s van jeu de piste en waarschijnlijk ook van het stappen zal ik later op de site plaatsen, omdat ik deze nog moet krijgen.

Heel veel liefs en een dikke kus uit Besançon

  • 14 September 2009 - 16:55

    Nene:

    IK WIL FOTO'S!! Ik ben echt zeer benieuwd of het een beetje kan tippen aan stappen hier ;)

    mis je!!

  • 14 September 2009 - 18:38

    Ghislaine:

    Hey Anouk,

    wat leuk dat je ons hebt uitgenodigd om je te volgen op reis! Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal doet. Daarnaast vind ik het vreselijk knap dat je dit doet! Geweldig! Je bent 'n toppertje!

    Heel veel liefs, ik blijf je volgen, tot gauw!

    XXX Ghislaine

  • 17 September 2009 - 16:52

    Nene:

    ik ben het helemaal eens met Ghislaine :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 31865

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: