rustig weekje - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu rustig weekje - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

rustig weekje

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Oktober 2009 | Frankrijk, Besançon

Zo maar weer eens even een update vanuit Besançon. Dinsdag ben ik weer een paar uurtjes naar school geweest en ’s avonds heb ik eigenlijk helemaal niks gedaan. Ik ben namelijk een paar dagen ziek geweest. Keelpijn,koppijn,van alles eigenlijk maar het gaat nu alweer beter. Woensdag ben ik na school toch even gaan joggen en dat deed me eigenlijk toch wel heel goed. Daarna heeft Primoz spaghetti bolognaise voor ons gemaakt, HEERLIJK! Weer eens een echte fatsoenlijke maaltijd. En toen was het eindelijk zo ver de nieuwe afleveringen van The Hills & The City stonden online:D, dus nu heb ik weer 2 programma’s in de week erbij wat ik kan volgen. ’S Avonds weer vroeg naar bed gegaan, omdat ik om 8uur weer les had. Om 11 uur was mijn schooldagje alweer voorbij omdat ik de les français langue étrangère maandag al had gevolgd. Nu hadden we afgesproken om ’s middags wat aan onze presentatie te gaan doen. Dus Gwen en ik vol goede moed rond half 2 weer terug naar school en toen kwam niemand opdagen. Erg fijn! Toen zijn we maar naar een photocopieshop gegaan om wat dingen te kopiëren en hebben we wat documenten ingeleverd voor school. Hierna ben ik terug naar mijn kamertje gegaan, heb ik van alles opgeruimd, met mijn ouders gebeld, wat huiswerk gemaakt en toen was de dag alweer voorbij. Vrijdag nog een dagje naar school en toen was het eindelijk weekend. Na school ben ik even naar de stad geweest, geld gepind om mijn huur maandag te betalen en ik heb een nieuwe buskaart gekocht. Natuurlijk moest ik ook ff alle klerenwinkeltjes langs, maar ze hadden niks voor mij. Deze avond ben ik nog vroeg naar bed gegaan, omdat ik mij nog niet 100% voelde en de volgende morgen voelde ik mij alweer een heel stuk beter. Om 11 uur stond Irina voor de deur of ik thee bij haar kwam drinken, samen met Daniel, Math, Fiion en Fatima. Daniel en ik besloten om onze dag door te brengen in Chateaufarine. Helaas was het voor Daniel niet zo’n productief dagje, maar ik geloof wel dat hij het naar zijn zin heeft gehad. Zo waren wij bijvoorbeeld in de winkel Celio en daar hing een rek vol met vesten en Daniel probeerde mij er eentje te laten zien, dus hij wilt er 1 vanaf pakken, dondert het hele kledingrek naar beneden. Hij keek me eens voorzichtig en toen moesten we allebei keihard lachen. Zo zie je maar ik ben toch niet de enige klus op de wereld;)! Zo ontdekten wij ook dat paspoppen best mooie buikspieren hebben. Och ja je moet toch wat om de tijd door te komen he! Ik heb wel wat nieuwe kleren gekocht namelijk 2 nieuwe truitjes bij de Vero Moda en een paar winterhandschoenen. Altijd handig denk ik zo, vooral omdat iedereen hier zegt dat het in de maanden november en december hier vreselijk koud gaat worden, ik ben tenminste al een beetje voorbereid. Voor de rest hebben we nog even in een cafeetje gezeten om koffie te drinken en ff uit te rusten van het shoppen. Toen we bij de bushalte waren kwamen we Niamh, Ciara en Shane tegen en we besloten om ’s avonds maar weer eens flink te gaan stappen met zn allen. Rond een uur of half 10 kwamen zij dan ook naar mijn kamer samen met Liisa en hebben we alvast een wijntje gedronken en wat muziek geluisterd. Om 12uur kwamen we allemaal bij elkaar bij de bushalte. Dit keer zijn we naar The Building geweest en naar Le Style. Deze keer was de entree gratis, wat toch wel weer scheelde in de portemonnee. Aangezien we met een kleinere groep dan normaal waren (omdat sommige mensen toch ook eens een avondje vrij wilden) was dit denk ik toch de leukste avond tot nu toe. Er was ontzettend goede muziek, leuke sfeer, drank niet te duur, gewoon een ouderwetse gezellige avond. Na een paar keer de taxi te hebben genomen, besloten we deze keer maar weer eens om naar huis te lopen. En het lijkt zelfs elke keer korter te worden. Zo zijn er paardenraces onderweg gehouden, boy-girltalks. Zo ging Jelle een badboy voor me zoeken en toen antwoordde een fransman met de woorden: je suis un bon bon bon mauvais garçon. Ciara vond onderweg dat het tijd was voor een liedje, eerlijk gezegd denk ik dat de omgeving wat minder blij met ons was. Het was al half 5 toen wij begonnen te zingen. Toen we bij Crous waren hebben we buiten nog een half uurtje staan kletsen met elkaar en toen vond ik toch echt dat het tijd werd voor mijn bedje. Rond 11 uur werd ik wakker. Toen ben ik na een uurtje maar opgestaan om mijn kamertje op te ruimen. Ierse mensen kunnen best een rotzooi maken! Daarna heerlijk gedoucht en om 3uur kwamen Primoz en Jelle ontbijten. Ik had al een boterham gehad, maar zij hadden nog een afterparty gehouden tot 7uur dus zij zagen er wat minder fris uit. Vandaag heb ik Jelle’s specialiteit toch ook maar eens geproefd een boterham met zalm, de uitjes heb ik maar achterwege gelaten. Voor de rest ben ik vandaag redelijk lui. Vanavond ga ik gezellig met Niamh & Ciara een dvdje kijken en dan weer vroeg naar bed, omdat om 06.30 de wekker weer gaat.

  • 04 Oktober 2009 - 15:43

    Renee:

    hahahah geweldig verhaal! ik denk idem ook dat niet iedereen blij met jullie was, maar ik ben blij dat je geslaagde avond had...zet de toon voor de oktoberfeesten alvast maar ;) dan gaan we even bijfeesten, wat we gemist hebben in die tijd dat je in het zonovergoten-warme frankrijk zit, terwijl ik hier verkleum in het koude-saaie kikkerlandje ;)

    kusjeee je beste vriendinnetje, renieeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 31853

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: