Back in Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu Back in Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

Back in Besançon

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 November 2009 | Frankrijk, Besançon

Aangezien het alweer een hele tijd geleden is dat ik een verhaaltje heb geschreven, zal ik maar weer eens een update geven. Eerst nog even over mijn avonturen in Nederland en daarna over mijn 2e gedeelte in Besançon!
Maandag 26 oktober ging ik samen met Renée naar het concert van Nick & Simon. Eerst kwam de groep Wir sind Spitze, deze kwamen met allemaal bekende Duitse schlagers aanzetten. Hierdoor kwam de stemming er al flink in. Rond 11uur was het tijd voor het grote optreden. Renée en ik stonden met nog 2 andere meiden vooraan. Het was egt helemaal te gek. Renée was erg druk met foto’s maken, en opeens zei iemand tegen haar mag ik je foto? Oh neee dat hoeft niet want je staat morgen in de krant? Hehe en jaa de volgende morgen stond Renée dus ook heel mooi in de krant bij het concert van Nick & Simon! Na het geweldige optreden, zijn we nog maar even de Buren ingegaan. Hier kwamen we nog wat vrienden van ons tegen en rond een uur of 3 gingen we dan ook voldaan naar huis toe. Omdat we al een zwaar weekend erop hadden zitten, hadden Renée en ik besloten om het dinsdag maar eens rustig aan te doen. ’S Middags ben ik naar Lotte geweest, van haar heb ik allemaal lieve cadeautjes gekregen. We hadden weer eens ouderwets bijgekletst en natuurlijk popcorn gegeten, want onderhand onze traditie is geworden op de Lotte-Anouk avondjes! ’S Avonds heb ik met Renée eindelijk de dvd Confessions of a shopaholic gekeken. Deze had ik namelijk van mijn verjaardag gekregen van Tom & Thijs. Woensdag heb ik gewerkt aan mijn presentatie van Engels, en de bedoeling was om ’s avonds een relax avondje te hebben. Dit pakte uiteindelijk anders uit. Om half 8 ging ik naar het trainingsveld, daar stond de man van de kantine mij al op te wachten, erg leuk. Vantevoren nog even de kantine ingelopen om de rest te begroeten. Daarna lekker met mijn team gaan trainen. Heerlijk om weer eens een balletje te gooien en natuurlijk iedereen weer te zien. Na het trainen nog even de kantine ingeweest om even bij te kletsen. Daarna zou ik naar Renée gaan, totdat iemand ons smste, dat we gratis kaarten konden krijgen voor the limenights. Nou dit konden we natuurlijk niet afslaan, dus wij maar weer naar de tent. En daarna de Buren in, ik ging uiteindelijk om 5uur naar bed, een geslaagde avond dus. Donderdag ben ik lekker gaan shoppen met pap & mam in Roermond. ’S Avonds eigenlijk niet veel meer gedaan, dan lekker met pap en mam op de bank gezeten, even spulletjes teruggebracht naar Renée en toen maar weer eens op tijd naar bed gegaan. Vrijdag heb ik alvast wat spulletjes klaar gelegd en mijn kamer opgeruimd. ’s Avonds nog even de stad in geweest met mam in Geleen. En lekker op de bank tv gekeken. Zaterdag alles klaar gemaakt voor mijn vertrek en toen met een vriend een terrasje gaan pikken bij de Buren. ’S Avonds had ik een etentje bij ons thuis, met Ome Gerrie en vrienden van mijn ouders. Ook Bram en Tom en Thijs waren er. Tussendoor even een laatste ritje in de MG gemaakt. En na het toetje nog even naar het huisje van Tom gaan kijken. Daarna met Thijs en Simon de stad ingegaan. Inmiddels was Kimmie ook aangekomen. Paul en Robin waren nog gezellig gekomen. Rond 3uur moest ik dus afscheid nemen van de laatste mensjes. Hierna ging ik samen met Rob, Simon en Thijs naar huis. En was mijn vakantie afgelopen. Zondag stond ik om 10uur op. Samen ontbeten met pap en mam en rond 12uur waren Gwen & Niels bij mij thuis. Rond half 3 kwamen we op Schiphol aan. Tot onze grote verbazing was onze vlucht gecancelled. Dus toen moest ik een nachtje in het NH hotel overnachten om de volgende morgen te vliegen naar Mulhouse. Om kwart voor 9 vertrok mijn vliegtuig en rond half 4 ’s middags was ik dan eindelijk weer op mijn kamertje. Deze dag niet veel meer gedaan en vroeg naar bed gegaan. Dinsdag voelde ik me niet lekker, toch ben ik het eerste uurtje naar school gegaan, maar ’s middags had ik me toch maar vrijgenomen. Woensdag een toets Spaans, donderdag en vrijdag gingen vrij snel voorbij. Vrijdagavond ben ik sinds lange tijd weer eens gaan schaatsen. We gingen met een bus op weg naar de schaatsbaan, omdat ik al een hele lange tijd niet meer had geschaatst ging dat ook niet echt vlekkeloos. Ik ben dan ook een paar keer hard onderuit gegaan en heb er nog steeds blauwe plekken van, maar dit mocht de pret niet drukken. Nu kan ik al rondjes rijden zonder te vallen en dat is een hele verbetering dan eerst. Op naar de volgende keer. Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en ’s avonds dvdje gekeken met wat studenten. En zondag wat huiswerk gemaakt en voor de rest niet veel gedaan. Maandag weer naar school geweest en dinsdag ook. Het was hier best rustig. Woensdag had ik een dagje vrij. Hier was het Bevrijdingsdag. Ik had een meeting met wat studenten uit mijn Marketingklas, omdat we donderdag een presentatie hadden. ’s Avonds de presentaties geleerd en voor de rest vrij weinig gedaan. Donderdag had ik 2 presentaties, deze zijn wel goed verlopen. Tussenmiddag had ik een paar uurtjes vrij. Toen heb ik mijn kamertje gepoetst en alles een beetje bijgewerkt. Daarna had ik nog 2uurtjes Frans. Ik wilde eigenlijk eventjes de stad in gaan, na de les, maar door het slechte weer had ik daar niet veel zin meer in. Ik was dus alleen even naar de winkel gegaan, ik wilde lekkere dingen in huis halen omdat vrijdag mijn zus en haar vriend een weekendje langs zouden komen. Donderdagavond dus ook op tijd naar bed gegaan. En toen was het eindelijk vrijdag, de dag dat mijn lief zusje op bezoek zou komen. Na mijn eerste lesuurtje was ik nog maar even naar de Intermarché gegaan, ik wilde taart kopen, maar ik kon niet echte lekkere vinden, dus had ik maar chocoladebroodjes gekocht. Van 2 tot 4 had ik nog een les Spaans en om 15.20 kreeg ik een smsje dat ze waren aangekomen bij het hotel. Na mijn les heb ik ze meteen gebeld, en toen ben ik met de bus naar hun hotel gegaan. We zijn met zn 3-tjes langs het water gelopen en zo de stad in. Na wat winkels te hebben bezocht zijn we wat gaan drinken in the Irish Pub en rond half 8 zijn we gaan eten bij een chique restaurant. Na heerlijk te hebben gegeten, zijn we nog wat tv gaan kijken op mijn kamertje. De volgende morgen hebben we eerst heel veel boodschappen gedaan, dus nu hoef ik de komende weken even niet meer naar de winkel, omdat ik genoeg in voorraad heb, relax! ’s Middags zijn we naar chateaufarine gegaan. Laura & Tom hadden niet zoveel zin om naar de citadelle te gaan, en maar goed ook want het heeft de hele dag geregend, dus we waren blij dat we lekker met zn 3tjes binnen waren. Ik heb al een kerstcadeautje mogen uitkiezen en Laura & Tom hebben allebei iets nieuws voor in hun garderobe gekocht. Na een middagje te hebben geshopt zijn we bij mij thuis gaan koken. Als voor gerecht stokbrood met kruidenboter en als hoofdgerecht Penne met gehakt en paprika’s. Ook kwamen ze met een surprise aanzetten, omdat ik dit jaar niet in Nederland ben om Sinterklaas te vieren. Ik heb heerlijke pepernoten en van alles gekregen en nieuwe bourjois! ’s Avonds zijn we nog even de stad in geweest. Overal was Frankrijk-Ierland op grote schermen te zien. Toen Frankrijk een goal maakte, ging het dak eraf. Overal begonnen Fransen te schreeuwen, op stoelen en tafels te springen. Mijn Ierse vrienden waren er wat minder blij mee. Ze waren namelijk helemaal in tenue en geschminckt. En zaten er dus ook een beetje beduusd bij. Laura, Tom en ik zijn toen nog wat gaan drinken in calorum. Toen ik terug op mijn kamertje was ben ik als een blok in slaap gevallen. Vandaag heb ik eerst even alles opgeruimd en gepoetst. Daarna zijn Laura & Tom nog even langs geweest en hebben we samen de eerste aflevering van Julia’ Tango gekeken. En toen was voor hen het weekend in Besançon voorbij. Maar het was wel helemaal geweldig.

Zo en nu zijn jullie weer helemaal up2date.

Een dikke kus uit Besançon!

  • 16 November 2009 - 08:37

    Lauke:

    Het was een super weekend!
    Geniet nog van je laatste weken!

    Dikke kus je zus

  • 16 November 2009 - 13:04

    RENEE:

    hahaha probeer je een record "renee zeggen" te verbreken ofzo:P ik vind het wel grappig dat bepaalde mensen omschrijft met vriend en geen naam :P ik weet wel beter ;)

    oke nu ga ik echt even bijslapen van die ellendige vlucht en dan bijkletsen!!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 31858

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: