De eerste tentamens - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu De eerste tentamens - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

De eerste tentamens

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 December 2009 | Frankrijk, Besançon

Nou aangezien ik sinds 15 november geen verhaaltje meer heb gepost, zal ik dat nu maar even snel doen he. Deze week was eigenlijk vrij rustig, ik had alleen een presentatie voor het vak Stratégie de communication. Woensdag was de verjaardag van mijn beste vriend , maar ook de dag van de grote wedstrijd: Frankrijk – Ierland! En wat doe je dan, precies je gaat met zn allen kijken naar de wedstrijd in de Ierse pub. Mijn Franse buurmannen hadden mij opgehaald en met de auto gingen we op weg. Zij helemaal in tenue en onder het mooie gezang van het Franse volkslied liepen we de stad in. Natuurlijk waren mijn Ierse vrienden er ook, en ook ik ontkwam er niet aan, ik moest geschminkt worden in de kleuren van de Ierse vlag. Wat mijn Franse buurmannen dan weer minder vonden, maar och ze konden er wel om lachen, na de wedstrijd dan.. stoute Henry! Donderdag was mijn zus jarig, ze had haar verjaardagskaartje woensdag al gekregen maar ze moest wachten tot donderdag om deze te openen. Dus na het openen van haar kaartje, hebben we even gebeld. De laatste tijd werkt skype niet echt meer mee, dus contact houden met het thuisfront gaat momenteel alleen nog maar via MSN, wat voor ouders toch nog altijd moeilijk blijft. In het weekend, zijn we naar de stad geweest en hebben we met een groepje pizza gegeten. En zondag heb ik wat huiswerk gemaakt en toen was er weer een week voorbij. De week wat erop volgde heb ik eigenlijk niet echt veel gedaan, de hele week naar school geweest en huiswerk gemaakt. En een poging gedaan om al wat te leren voor mijn tentamenweken. Vrijdag ben ik even naar de stad geweest en heb ik pantoffeltjes gekocht en 2 nieuwe truitjes. Mijn eerste aankopen nadat ik weer terug ben, dus ik was weer blij met mijn nieuwe spulletjes. In het weekend heb ik vooral geleerd voor mijn tentamenweek van jaar 1 en geleerd voor mijn presentaties. Ik zou die week 3 presentaties hebben, maar ik heb er uiteindelijk maar 1 gehad, sociologie. Donderdag had ik mijn eerste tentamen Frans: over de stad Besançon enzo. En toen was het, het weekend van Sinterklaas. Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn, ook kon ik dit jaar niet zwarte piet spelen. Dit weekend ook weer veel geleerd, aangezien maandag mijn echte tentamenweek begon. Maandag had ik sociologie, dinsdag had ik een presentatie van Histoire de la pub en woensdag 2 tentamens namelijk: Communication des Organisations en Spaans. En vandaag had ik een presentatie voor het vak Frans, dat voor de helft meetelde als mijn eindpunt. Mijn studie voor het vak Frans zijn dan ook binnen. Maandag had ik een briefje in mijn brievenbus gekregen dat er een pakketje voor mij was bezorgd, en dat ik het kon afhalen op het postkantoor. Maar toen zei Ciara dat het na 2 dagen alsnog in mijn gebouw zou worden afgeleverd, maar omdat dit nog niet was gebeurd, ben ik het vandaag maar gaan ophalen. Een pakketje van het thuisfront, namelijk een Sinterklaascadeautje. Een nieuw truitje van Americain Today, en voor de rest wat echte Nederlandse lekkere dingen, zoals pepernoten en speculaas. En heerlijk lekkere crackers! Ook zat er het boekje van Lotte in ,7 pagina’s volgeschreven over onze beleefde avonturen. Ook zat er een kaart van Lotte in. En een kaart met kaarsjes erop, die mij geluk moeten brengen bij mijn tentamens. Vandaag ben ik na mijn tentamen even de stad ingeweest, ff een avondje relaxen. En jaaaaa ik heb mijn eerste paar schoenen gekocht in Viva la France. Ook ben ik over de kerstmarkt gelopen, het zag er allemaal heel gezellig uit, alles is mooi versierd en overal branden lichtjes. Ook de kerstman heb ik al gezien! Ook heb ik al een paar kerstcadeautjes gekocht. En de rest moet ik maar in Nederland komen. Nou het echte aftellen kan beginnen.. over 9 daagjes ga ik officieel naar huis. Pap en mam komen de 18e naar mij toe en dan gaan we samen nog eens lekker ff de stad in. En dan kunnen we beginnen met inpakken. En de 19e rijden we dan met zn drietjes naar huis. Van de ene kant heel fijn, van de andere kant is het ook heel raar om hier weg te gaan. Maarja daar denken we dan nog maar even niet aan. Eerst moeten er nog 6 tentamens gemaakt worden! Dus deze week nog maar eens flink aan de studie. Dit was het dan alweer voor nu. Tot snel! Dikke kus uit Besançon!

  • 10 December 2009 - 21:46

    Renee:

    IK TEL AF.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 31851

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: