Even heerlijk in Einighausen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu Even heerlijk in Einighausen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

Even heerlijk in Einighausen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Oktober 2009 | Frankrijk, Besançon

Omdat het nu toch al een hele tijd geleden is dat ik een verhaaltje heb geschreven, wordt het nu toch wel weer eens tijd om een kleine update te geven van de laatste 2 weken zoiets. Ik ben al middels weer in het prachtige Limburg, maar daar dadelijk meer over.

Woensdag 14 oktober had ik weer eens ouderwets frietjes gegeten en Kebab, bij de Kebabkar bij Gwen op de hoek. Heerlijk om weer eens oud en vertrouwd vet eten te hebben. Donderdag ben ik maar weer eens gaan shoppen in Chateaufarine, dit was helaas niet zo’n succes, ik had alleen maar een trui/jurk gekocht. Want ook in Besançon begint het nu kouder te worden. Vrijdag heb ik vooral huiswerk gemaakt omdat er een drukke week op het programma stond. Maandag presentatie, dinsdag toets Engels en woensdag mondeling Spaans. Zaterdag eerst weer huiswerk gemaakt, daarna boodschappen gaan doen bij de Lidl en ’s avonds had ik Halloweenparty (foto’s staan op hyves). Dit was erg gezellig en de studenten hadden ook heel erg hun best gedaan om er verkleed uit te zien, zo waren er piraten, katten, tijgetje, heksen en nog veel meer. Voor mij was het net Carnaval. Zondag eerst maar even uitgeslapen en daarna nog wat aan mijn huiswerk gedaan. En op tijd naar bed gegaan. En het aftellen kon beginnen. Maandag was ik toch wat zenuwachtig voor mijn presentatie, en vooral omdat ik pas op het laatste aan de beurt was, maar het ging gelukkig wel goed. ’S Avonds heb ik samen gegeten met Gwen en nog 2 Nederlandse meiden. Dinsdag had ik mijn toets Engels, daarna mijn mondeling eens doorgenomen en vroeg naar bed gegaan. En toen was het woensdag mijn laatste dagje in Besançon, na het mondeling nog 2uurtjes sociologie en toen kon het inpakken beginnen. Ik had al mijn kleren wel al klaargelegd. Dus het was alleen een kwestie van alles erin duwen, maar dit bleek moeilijker dan verwacht, omdat ik alleen maar handbagage mocht meenemen. Daarna mijn kamer en badkamertje gepoetst, nieuw dekbed opgetrokken en toen kwam Daniel even op bezoek. We hebben samen een wijntje gedronken en lekker bijgekletst. Ook hebben Niamh en ik die avond onze Franse buurmannen leren kennen.

En daar was eindelijk de langverwachte donderdag. Als je eenmaal weet dat je naar huis gaat, begin je je daarop ook te verheugen. Rond half 9 liep ik naar Gwen toe en samen liepen we naar de bushalte, die ons naar het station bracht. Om 20 voor tien hadden we de trein. Na een overstap en een busritje naar het vliegveld, kwamen we daar rond half 1 aan. Toen zijn we maar gaan inchecken, gelukkig waren onze tassen niet te groot/zwaar. En omdat ons vliegtuig een half uur vertraging had, stapten we om kwart voor 4 het vliegtuig in en even na 4 vlogen we terug naar Amsterdam. Rond kwart over 5 was ik op Schiphol en kon ik eindelijk mijn ouders weer omarmen, want die waren mij komen ophalen. Om kwart voor 6 hadden we de trein naar Sittard en rond half 9 was ik heerlijk weer in Einighausen. Na een frisse douche ging ik naar me beste vriendje Bram, en vanuit daaruit mijn zus ophalen en daarna maar de Buurman in. Het was echt ontzettend gezellig om alle mensjes uit Einighausen weer eens te zien. Daarna ben ik samen met Bram nog maar even de stad in geweest, omdat ik natuurlijk ook Nene nog moest zien die avond. Heerlijk oud en vertrouwd, je eigen barmannen in de Buren, met je eigen drankje. Een topavondje. Vrijdag ben ik maar meteen gaan winkelen met mijn moeder en ’s avonds waren met een groep van 20 mensen uit Einighausen naar Dieter Koblenz geweest op de Oktoberfeesten. En natuurlijk ook al mijn vriendjes weer gezien die ik inmiddels nog niet gezien had. Zaterdag heb ik mijn team weer gezien, eerst waren we heerlijk gaan uiteten bij Brasserie Foroxity en daarna naar de film FAME. Simone, Laura en ik hadden nog een afterparty bij de Buren. Omdat het zo ontzettend druk was zijn we maar even op het terras gaan zitten. Na weer eens heerlijk te hebben uitgeslapen ging ik samen met pap,mam & Ome Gerrie naar de optocht kijken en om 3uur gingen ik samen met Laura, Roel, Bram, Inge en Renée de tent in. Hier waren Big Benny, Erwin, Kartoesj, Jansse Bagge en Déjà vu, een echte Limburgse middag dus. Daarna ben ik nog even lekker popcorn gaan eten bij Renée. En nu zijn we ons alweer aan het verheugen op Nick & Simon.

Een dikke kus uit Einighausen

  • 26 Oktober 2009 - 11:25

    Renieee:

    oke, noun, even mijn opmerkingen hoor ;)

    1. waarom is het shoppen niet geslaagd als je een trui EN jurkje hebt gekocht?!
    2. ik behoor niet tot de Einighausen groep naar Dieter, dus ik verwacht wel een aparte vermelding he ;)
    3. Waar ben ik op de after-party bij de buren op zaterdag?
    4. Heb jij de optocht gezien? Heb je mij ook gespot? Was jij dat toevallig die heeeeeeeeeeeeel hard in mn oor schreeuwde?
    5. De popcorn was niet het enige, he!! Jij hebt ook nog een zaak M&M's op en dropjes :)
    6. Woehoeee vanavond Nick en Simonb of toch Jantjee hmmm....
    7. I missed you!! Straks lekker tutten, he (A) en we moeten de bonnen opmaken, aiiii
    8. Dit was het wel weer, hoor!!

    Au revoir!
    Liefs xxxx je nenetje

  • 26 Oktober 2009 - 11:34

    Anouk Tummers:

    Jaa Nene, je was bij Dieter, en ja tuurlijk heb ik jou zien lopen, maar ik stond aan de andere kant, heb je broertje ook nog mooi zien lopen achter Paul D! En ja je was ook op de afterparty bij de Buren! En jaa dat was ik alweer vergeten, hehe het eten in Nederland is toch een stuk beter! Dus vandaag balansdag, en die bonnen dat komt wel goed;)! Ik heb er zin in!
    xxx

  • 26 Oktober 2009 - 11:40

    Renee Weerts:

    mooi dat dat even duidelijk is....

  • 26 Oktober 2009 - 11:41

    Nene:

    ohjeee, dit wordt toch niet weer zo'n sessie als die keer na/tijdens ons telefoongesprekjee he (A) hahahahaha

  • 26 Oktober 2009 - 11:43

    Anouk Tummers:

    Hehe nee hoor, ben alleen ontzettend blij dat ik jou weer kan zien:D! Heb jou toch wel ontzettend gemist en vanavond gaan we weer lekker tuttelen en genieten! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 31861

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: