Un jour à Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu Un jour à Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

Un jour à Besançon

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Bonsoir Tout le monde

Dinsdag had ik school van 11.00 t/m half 7. Ik had wel 2uur pauze ertussen in, maar toch leek deze dag maar niet om te gaan. Vooral het vak stratégies de communication, was erg vermoeiend. Dit vak duurde namelijk 3uur aan een stuk door. Deze vrouw citeerde ook weer alles en sprak nogal snel, maar gelukkig mogen wij weer aantekeningen kopiëren. Ook moet ik samen met 4 andere Franse studenten dinsdag een presentatie gaan houden. Later zal ik hier wat meer over vertellen. Het laatste anderhalf uurtje was Engels. Ook hier moeten we een presentatie gaan houden, ergens in november, maar hier maak ik mij niet druk om. Alles was heel goed te volgen en niet van al te hoog niveau, dus dat vak moet makkelijk te halen zijn. De leraar is egt superaardig, maar ook een beetje raar. Zo ging hij een verhaal vertellen over een man die zijn vogel of kip mee wilde nemen naar de bioscoop, maar dat mocht niet. Dus nam hij die stiekem mee in zijn broek en in de bioscoop deed hij zijn rits open, dus wat deed onze leraar hij deed ook zijn rits open.. Nouja het was best een gezellige les en de klasgenoten zijn ook wel aardig.’S Avonds ben ik met een groepje meiden naar de erasmusavond gegaan. Dit was wel gezellig. En voor 2 wijntjes heb ik maar 2,80 betaald, hier krijg je er in Sittard nog niet 1 voor, dus dat was wel erg relax. Ook heb ik mij ingeschreven om vrijdag mee te gaan naar de grootste discotheek hier in de regio. Ik ben eens benieuwd wat dat geworden. Erg laat heb ik het deze avond niet gemaakt, omdat ik vrij moe was van school en ik niet veel zin had om naar huis toe te lopen. Dit probleem zal ik vrijdag iig niet hebben, want dan gaan we met zn allen in een bus!

Woensdag hoefde ik gelukkig pas om 13.00 te beginnen. Maar naast mijn gebouw zijn ze aan de weg aan het werken. Ze beginnen ongeveer om half 9, dus dat was dan ook meteen mijn wekker…
Mijn eerste les was Spaans voor beginners. Dit was dan ook niet erg moeilijk voor mij. Maar och dan haal ik mijn studiepunten tenminste vrij gemakkelijk he. Daarna had ik nog 2uur Sociologie. De man was nogal apart. Hij had lang haar in een staart, boven bij zijn neus had hij een piercing, een staafje, en hij had ook een mooi sikje! Maar de les was mij 100% meegevallen, aangezien ik ook niet precies wist wat ik ervan moest verwachten. En het was gelukkig ook wel redelijk te volgen. ’S Avonds ben ik samen met Ciara boodschappen gaan doen en hebben we wraps gemaakt met champignons, uien, paprika’s en kip. Mijn eerste echte zelfgemaakte maaltijd hier. Het koken ging goed, het afwassen ging wat minder goed. Omdat we nogal veel afwas hadden besloten Ciara en ik samen de afwas te doen. Ik mooi aant afwassen en Ciara aant drogen, volgende keer toch maar ruilen, want het eerste bord lag ook meteen in veel stukken op de grond. Dit was nogal een klap, want opeens stonden Niamh en Lissa voor de deur, om te vragen wat er was gebeurd. Na nog wat nagekletst te hebben, ben ik heerlijk gaan slapen.
En daar was donderdag weer. Het lijkt wel alsof we op donderdag nooit op gang komen. Want ook deze keer hadden we onze les gemist. Ik had nog netjes op de deur geklopt, maar toen gaf er opeens een vrouw les. We hadden dus les in het lokaal ernaast, maar omdat er een jongen een presentatie was aant geven, durfde we niet meer naar binnen. Och ja er is nog altijd next week! Om 12.00 had ik afgesproken met de Franse studenten. We wilden naar het casino gaan om daar informatie te krijgen over het gebouw en hoe alles daarbinnen aan toe gaat. Om dan vervolgens verbeterpunten aan te brengen. Maar helaas mochten we het casino niet in. Toen zijn we maar naar het hotel ernaast gegaan. De mevrouw achter de balie was dan ook heel aardig om al onze vragen te beantwoorden. Morgen gaan we alles uitwerken, en ik ben eens benieuwd hoe het zal worden. Ik vind het toch wel eng om mijn eerste presentatie in het Frans te gaan geven. Maar de studenten waren heel aardig en ze deden er ook alles aan om mij te helpen. Om 15.00 hadden we een réunion met alle buitenlandse studenten van onze universiteit. Daarna nog een kleine borrel om elkaar wat beter te leren kennen. Rond half 5 ben ik met Gwen even naar de intermarché gegaan om wat avond eten te kopen. We gaan samen soep met een kleine pizza eten en dan op naar Vodka Thursday!

Liefs en een dikke kus uit Besançon!

• 17 September 2009 - 16:52

Nene:

hii sgatjee :D

ik weet zeker dat die presentatie je gaat lukken!! ik duim voor je :)

smakelijk ;)
    xxx

• 17 September 2009 - 21:28

Thijs:

heey

wat gezellig da'se ut doa zoa kens venje met de luuj en top das se auch zoa eenvoudig in de lessen kens mitglije, haha ..maak ut ein sjtuk mekkelijker

x