En de eerste week is alweer voorbij... - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu En de eerste week is alweer voorbij... - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

En de eerste week is alweer voorbij...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes,

vrijdag was mijn laatste dagje van de talencursus. In de ochtend hebben we gesproken over de Union Européenne, dit leverde nogal een flinke discussie op tussen Roemenie, en Oostenrijk en tussen Spanje en Oostenrijk. Of laat zeggen Wendelin ging was wat te intensief in de discussie en het was pas 09.15, veeeeeeel te vroeg dus! Tussen de middag ben ik lekker met Gwen gaan eten in het Universiteitsrestaurant! Het regende nogal erg veel deze dag, dus een andere optie hadden we ook niet. ´S avonds hadden we besloten om met alle Erasmusstudenten te gaan stappen. Om 21.00 zouden we bij elkaar komen op de kamer van Mairead, dit werd uiteindelijk 21.30 omdat Irina nog niet klaar was. Eenmaal binnen, gingen we eens tellen hoeveel mensen er nu eigenlijk op 1 kamer waren. Het waren er uiteindelijk 18, jaaa 18 op negen vierkante meterrrr! Och ja erg knus en gezellig. Rond een uur of half 11 gingen we met zn allen de bus in op weg naar het centrum. Halverwege bleven we opeens stil staan.. toen stapten opeens 3 mannen in pak in: police de transport! Die gingen allemaal onze buskaartjes controleren, aangezien 1 van ons zijn kaartje onbedrukt had doorgescheurd, kreeg hij ook nog een boete.. dat was wel even balen. Maar de stemming zat er nog steeds goed in. We kwamen terecht bij een grot, en het bleek een soort cocktailbar te zijn, dat was erg gezellig! Daarna zijn we in dezelfde grot naar een soort feestcafé geweest. Ook al sloot ''de disco'' om 02.00, het was een erg gezellige avond. Het enige nadeel was dat we van het centrum naar het campus terug moesten lopen. Rond 3uur lag ik dan ook heerlijk te slapen!

Zaterdag ben ik met mijn ouders nog een keertje naar de Citadelle gegaan. Hier hebben we vooral aapjes gekeken en zijn we op le petit ferme geweest!(ik zal hieronder nog wat foto's plaatsen) Daarna zijn we nog even naar de stad geweest en heb ik een afwasbak gehaald en daarna ben ik gaan uiteten met mijn ouders bij een Italiaans restaurant. En toen was de dag alweer voorbij. En ben ik lekker blijven slapen op de camping.

En toen was het alweer zondag! En was ik alweer langer dan een week hier. Eigenlijk is deze week echt omgevlogen. Leuke mensen leren kennen, en mijn kamertje is nu helemaal ingericht:)!Ik heb deze dag heerlijk in mijn korte broek in de zon gezeten, zonnebril op mijn koppie: welcome to the goodlife:D! Lekker samen met mijn ouders een croissantje gegeten en een glaasje jus d'orange gedronken: heerlijk frans dus! 'S middags ben ik samen met mijn vader Gwen gaan ophalen en hebben we 's avonds heerlijk gebbqt! Ook hebben mijn moeder en ik Gwen leren jokeren, zo goed dat ze ons de hele tijd aant inmaken was. 'S avonds nog wat gemsnt met mijn vriendjes uit het pitoreske Einighausen en om 23.30 dook ik heerlijk weer mijn eigen bedje in!

En vandaag was het alweer maandag en had ik nog een heerlijk vrij dagje. Om 9uur smste Gwen en om 11uur hadden we afgesproken om te gaan pinnen en om een busboekje te gaan kopen. Een busboekje kopen bleek geen probleem te zijn, maar een pinautomaat vinden was toch moeilijker dan we dachten. Ook kwamen we er na 10minuten achter dat onze bus niet zou komen opdagen.. Maar na eindelijk geld te hebben gepind, waren we klaar om onze huur te gaan betalen. Hier kwamen nog voor een verrassing te staan, ook onze eerste dagen hier van augustus moesten nog betaald worden, en dat fransen kunnen afzetten, is nu ook wel weer gebleken. Maar och, het zij zo,niks aan te doen hopelijk krijgen we snel wat centjes van de Erasmusbeurs. Om half 3 werden Gwen ik weer opgepikt door mijn ouders. Samen zijn we even naar de carrefour geweest, om wat kleine boodschapjes te doen. Later hebben we nog gebbqt en gekaart op de camping. En nu ben ik eigenlijk moe getypt en jullie zijn vast blij dat mijn verhaaltje nu voorbij is;)! Slaap lekker alvast en tot snel!
Dikke poen van noun

http://picasaweb.google.com/Anouk.Tummers/AlbumZonderTitel#

  • 07 September 2009 - 20:31

    Renee:

    GEWELDIG!! Ik geniet van je verhalen :)al mis ik je stiekem ook heel erg, hoor!! Maar geniet van je tijd daar, want je bent weer terug voor je het weet :)

    liefs uit sittard

  • 07 September 2009 - 21:58

    Thijs:

    daag leeveke,

    wat is ut weer un gezellig verhaaltje, ich venj ut leuker es ein book leaze van ein of angere sjriever.. dus gank mer zoa wier..missjien kenne veer dan ein serie maake.. noun op reis, noun op onbekend terein, noun in de disco haha nou ben benuujt

    groetjes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 31866

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: