En alweer een paar daagjes verder - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu En alweer een paar daagjes verder - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

En alweer een paar daagjes verder

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Bonjour tout le monde,
Afgelopen dinsdag was alweer mijn 2e dagje van de talencursus. Tijdens de middagpauze ben ik samen met Gwen een hapje gaan eten in het Universiteitenrestaurant, daarna hadden we nog 2,5 uur les. We moesten kijken naar een film over een man die poppen had gemaakt, en de poppen bleven leven en de man stierf, jaa leuk zijn die filmpjes allemaal niet, maar och een beetje tijdverdrijf is ook niet erg he. Om 16.06 ging ik met de bus terug naar de campus en ik was nog geen minuut op mijn kamertje of er brak een stortbui uit, met hevig onweer. Maarja ik zat vrolijk binnen achter mijn computertje! En rond 17.00 belde mijn moeder ze waren aangekomen in Besançon, ze zouden er binnen 10minuten zijn. Dit duurde wat langer aangezien zij het natuurlijk niet konden vinden, aangezien alle gebouwen nogal op elkaar lijken. Na mijn ouders te hebben begroet, hebben we samen nog een kwartier in de auto gezeten, aangezien het zo hard regende. Toen het nagenoeg droog was, hebben mijn ouders en ik de rest van mijn spullen naar binnen gebracht. Even wat spullen opgeborgen en toen zijn we samen met Gwen naar de Intermarché gereden. Daar hebben we flink wat boodschapjes gedaan, aangezien ik niks meer in mijn koelkastje had staan. Ook heb ik een soort kauwgum gekocht, hier kun je dingen mee op de muur plakken zonder dat je het behang meeneemt, als je het later het er weer afhaalt. Dus nu hangt ook mijn Marilyn Monroe poster aan de muur, samen met de foto van Renée en ik en Bassie ( ja die van Adriaan) en natuurlijk ook de Batsmobiel! ’S avonds is Iriana (een meisje uit mijn klas) nog langskomen en hebben we 1,5 uur heerlijk zitten kletsen. Toen ging ik douchen en was de dag alweer voorbij. Ooh het belangrijkste nieuws vergeet ik: dit was de dag dat ik weer internet had, en ik weer verbonden was met de wereld:D!
Woensdag was weer een lange dag op de CLA, ’s middags zijn we met wat Erasmusstudenten gaan eten bij de Subway. En toen weer terug om een leuk filmpje te gaan kijken.. Nadat eindelijk mijn schooldagje weer voorbij was, haalden mijn ouders mij op, om samen met hun naar de camping te gaan. Na eerst wat verteld te hadden, gingen we gezamenlijk eten. Dit was ook wel weer eens heerlijk, aangezien altijd snel een boterhammetje op je kamer eten ook niet alles is. Lekker gezellig samen wat eten en wat kletsen, heel gewoon maar toch zo bijzonder. Na dit gedaan te hebben, heb ik mijn eerste wasje gedaan, en jaa tis gelukt;)! Hierna heb ik samen met mijn moeder nog zitten af te wassen en daarna ben ik terug gegaan naar de campus. Veel gesprekken later op MSN, zocht ik toch maar weer eens mijn bedje op, aangezien de wekker alweer om kwart voor 7 ging. Hieraan moet ik nog steeds wel wennen. Als je 2 maanden vakantie hebt gehad, en lekker kon uitslapen, en je moet dan omschakelen van naar school gaan en vroeg opstaan is toch harder dan je denkt.
En toen was het alweer donderdag, en zaten er alweer 4 schooldagen erop. Eigenlijk, als je het zo achteraf bekijkt, vliegt de tijd best wel snel. Ok, hier zal ik vast nog wel eens op terugkomen, maar voor nu, vermaak ik mij prima. De talencursus was vandaag ultralang, ik weet ook niet waarom, misschien omdat ik wat opstartproblemen had. Vanmorgen om kwart voor 8 stond Constance aan de deur, en ik was nog bezig met mijn tanden te poetsen, moest mijn bed nog opmaken, maar uiteindelijk stonden we dan toch om 7.50 bij Irina voor de deur. Met zijn drietjes liepen wij naar de bus, veilig onder de paraplu, aangezien het nogal regende vanmorgen. Bij de bushalte stonden al wat Erasmusstudenten te wachten en met zn allen stapten we de bus in. ’S Morgens keken we een korte filmpjes, publicité, eigenlijk gewoon korte reclamefragmentjes. Dit was wel leuk, en weer eens wat anders na 3 dagen krantenartikeltjes lezen. Hierna werd ons groep in tweeën gesplitst, 1 groep ging naar de Mediatheek en wij gingen uitspraakoefeningen doen. Aangezien we allemaal uit een verschillende landen komen en daardoor met verschillende accenten spreken, was dit redelijk grappig om aan te horen. Deze middag ben ik samen met Irina, Math, David en Snade ( ik weet niet of ik het goed schrijf), wat gaan eten bij een ander Universiteitsrestaurant. Dit was zelfs nog goedkoper dan het vorige. Hier kun je gewoon een warme maaltijd met toetje en alles krijgen voor €2,90. Daarna zijn we langs het water gelopen bij de Quai Vauban:


Hierna hebben we een bezoekje gebracht aan de Église Saint Pierre. Hier heb ik samen met Irina een kaarsje aangestoken. Math & David hebben geprobeerd wat foto’s te maken, maar dit lukte helaas, dus die komen nog. Maar om jullie toch een voorstelling te kunnen geven:

Hier hebben ik en Irina nog een kaarsje aangestoken. Daarna heeft David zich nog een koffie gedronken bij de Subway en toen zijn we teruggelopen naar school. Na school ben ik een paar uurtjes op de camping geweest bij mijn ouders. Lekker samengegeten, wat tv gekeken, de voetbal international gelezen, haha alleen de stukken die over Feyenoord gingen hoor. En daarna ben ik mij eens uitgebreid gaan douchen. Rond 20.15 heeft mijn papa me weer naar de campus gebracht en hier kwam ik nog wat Erasmusstudenten tegen in de hal. Daarna zijn we naar mijn kamertje gegaan, en hebben wat gedronken en wat muziek geluisterd. Ja je gelooft het nooit, maar er passen dus wel 7 mensen in een kamertje van 9m². Achteraf gezien een erg leuke dag. Het is inmiddels al 23.00 en tijd om te gaan slapen.
C’est tout pour aujourd’hui.
Bonne nuit et à bientôt.

Veel liefs uit Besançon!

Ps. hier onder nog wat foto´s van de Citadelle en van mijn kamertje met Erasmusstudentjes!
http://picasaweb.google.nl/Anouk.Tummers/Besancon#5377643867587580626


  • 04 September 2009 - 16:43

    Vivyan:

    heey anouk

    leuk om zo te kunnen lezen wat je allemaal doet. Have fun daar!!

    Dikke kus xxx

  • 04 September 2009 - 16:43

    Reneeetjee:

    goed om te lezen dat je al een beetje bent aangepast!! op de foto's ziet het er wel goed uit :) onze bassiefoto (A) heerlijk een eigen douche, ik ben jaloers op je ;)

    nou veel plezier met stappen. ik zie dat je over 138 dagen alweer terug bent...dan wil je niet eens meer in sittard gaan stappen (A)

    dikke kusss

  • 04 September 2009 - 20:07

    Nicole:

    Hee Anouk,

    ga zo door met het schrijven van die leuke reisverslagen. Ga ze iedere dag lezen. Heb ook de foto's bekeken, maar uhmmmmm die vis, miste die niet een stukje kont?

  • 04 September 2009 - 20:27

    Thijs:

    hoi anouk,

    alweer een verhaaltje om te lezen. :-) ze worden steeds langer! nou blij dat je dan ook veel meemaakt..en ook nog foto's erbij van je chambre en met papillionnetjes op je dekbed ik zie ze nu haha

    groetjes x

  • 04 September 2009 - 21:56

    Luuk:

    De gebroeks 't woord 'aangezien'eg veul te vaak!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 31854

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: