Citadelle & Talencursus - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu Citadelle & Talencursus - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

Citadelle & Talencursus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Hallo Allemaal,

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, ging ik samen met Niels & Gwen een dagje op stap. We besloten om de Citadelle te gaan bezoeken. Voor we daar aankwamen hebben we eerst wat mooie foto’s van de gebouwen en de omgeving gemaakt. Toen zijn we maar begonnen aan de klim van de Citadelle. Dit viel achteraf gezien best wel mee! Van hieruit was het uitzicht op Besançon, echt geweldig! Dus iedereen die mij eens wil komen opzoeken, dit moet je echt gezien hebben!! Op de folder stond dat er ook een ´´zoo´´ zou zijn. Maar ik had mij hier maar niet al teveel van voorgesteld! Maar tot mijn grote verbazing waren er: tijgers, leeuwen, apen, flamingo’s , geitjes enz. Ook was er een aquarium met de meest uiteenlopende vissen. Ook waren er schildpadden en gewone padden. Dit allemaal is nogal moeilijk te beschrijven, dus ik zal straks wat foto’s posten, zodat het voor jullie ook te begrijpen valt. Na de citadelle te hebben bezocht, zijn we op een terrasje gaan zitten en hebben we een broodje gekocht bij de Subway. Die heb ik lekker op mijn kamertje opgegeten met op de achtergrond de heerlijke cd, die Renée voor mij had gemaakt. ’S Avonds heb ik nog even met het thuisfront gebeld, eerst met mijn ouders en daarna met mijn zus. Was ook wel ff fijn om hun stem weer te horen! Na te hebben gekeken welke bus Gwen en ik moesten nemen voor onze talencursus, ben ik mij gaan douchen en ben ik lekker mijn bedje ingekropen. Aangezien mijn wekkertje alweer om 06.15 ging.

En daar was de volgende morgen aangebroken. Na niet veel te hebben geslapen, kwam deze dus ook veel en veel te vroeg. Om kwart over 7 liep ik braaf naar het gebouw van Gwen en vandaar liepen we naar het bushokje op weg naar onze eerste dag van de talencursus! Natuurlijk waren we veel te vroeg en om 8uur kwamen dan ook pas de eerste mensen binnen. Na een tijdje gewacht te hebben, werden we gestuurd naar een kamer waar we bij elkaar zouden komen met nog andere Erasmus-studenten. Om half 9 begonnen we dus ook aan ons eerste dagje. Het eerste wat die lieve man ons vertelde was dat we ipv 5 uur Frans, 6 uur per dag Frans kregen, maar we hoefden er wel niet extra voor te betalen. Nouja dat moest dan maar. Na eerst wat papieren te hebben afgehandeld, moesten we ons voorstellen. Wij zijn met ongeveer 25 studenten op de talencursus. Waaronder Gwen, ik en nog een Maastrichtenaar. Deze studeert aan de Vertaalacademie aan de Hogeschool Zuyd, nu moet ik wel eerlijk bekennen, dat ik Daniel nog nooit eerder had gezien (Shame on me)! Voor de rest komen de studenten uit Ierland, Engeland,Duitsland, Roemenie, Italië, Spanje ( en ik zal vast nog een paar landen vergeten zijn)! Om 10.30 hadden we een kwartiertje pauze, deze hebben Gwen ik benut om met Sandrine Cruz te praten, aangezien wij nog geen idee hebben wat voor vakken wij gaan volgen. Deze mevrouw heeft ons een telefoonnummer gegeven en hopelijk kan die persoon ons verder helpen. Om 12.30 hadden we onze grote pauze van anderhalf uur. Toen zijn we met alle Erasmus-studenten gaan eten bij het restaurant van de Universiteit. En ja het eten was lekker:)! Na nog 2 uur geploeterd te hebben in een enorm warm klaslokaal konden we om 16.00 eindelijk het gebouw verlaten. En terug gaan naar de Campus. En daar heb ik nu fijn dit verhaaltje getypt!

Dikke kus uit Besançon!


  • 02 September 2009 - 15:32

    Nene:

    Hii liefjee,

    ik heb met plezier je eerste berichtje gelezen!! goed dat je al wat begint te ondernemen daar. het weekend lekker met je papa en mama, he! wanneer komen de eerste foto's?

    geniet ervan liefjee!!
    liefs xx

  • 02 September 2009 - 19:05

    Marco:

    Lief nicht(je) van me:).

    Cool om te lezen dat het zo goed gaat al. Ik heb de pagina in me lijst gezet zodat ik altijd op de hoogte gehouden wordt.

    Groetjes vanuit Schinnen:)

  • 02 September 2009 - 19:22

    Brammo :

    Klinkt hartstikke gezellig! (kon natuurlijk nog beter als ik er was, grapje :P)
    Succes daar!!

  • 02 September 2009 - 19:44

    Thijs:

    Wat un gezellig berichske.. hub met plezeer geleaze. en leuk da se dich al ein bitje thoes veuls. Ich wil auch op dea berg komme kieke de hubs mich nuushearig gemaak.

    lfs x

  • 03 September 2009 - 06:48

    Lauke:

    Ha Noun!
    Leuk om je stukje te lezen.En ben blij dat je het nu wat meer naar je zin hebt daar!Hier gaat alles zijn gangetje met natuurlijk af en toe een heerlijk nederlandse regenbui..Hopelijk heb jij daar geen last van en kun je ook een beetje genieten van het moiie weer!Zodat je natuurlijk je bruine huisje niet kwijt raakt..

    Tot snel

    xxx Sissie

  • 03 September 2009 - 08:27

    Yannick:

    Anouk,
    Wel fijn dat het je al bevalt daar. En fijn dat er ook geiten zien ;) Ik zal proberen toch iets van mijn verjaarag te maken ondanks het feit dat jij niet komt, ook weer een beetje "shame on you"! :p Nog veel plezier!

    Gr X

  • 03 September 2009 - 19:24

    Kimmiej:

    Chickieee,, heb even je verhaaltjes gelezen en de eerste foto's gechecked..
    Het klinkt egt super en ziet er goed uit..

    Geniet ervan!!!

    Liefssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 31857

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: