Le premier jour - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu Le premier jour - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

Le premier jour

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Vandaag is mijn groot avontuur naar Frankrijk dan eindelijk begonnen! Voor degenen die het nog niet weten, ik ga 5 maanden studeren aan Université Franche-Comté, te Besançon. Vanmorgen ben ik samen met mijn ouders en mijn zus om half 8 vertrokken naar het huis van de ouders van Gwen. En om 9uur vertrokken Gwen, Niels en ik dan op weg naar Besançon! Na 5 uurtjes rijden, met 2 korte stops, zijn we dan eindelijk aangekomen bij CROUS, dit zijn de ‘’bâtiments’’ waar we 5 maanden zullen verblijven. Om ons eigen gebouw te vinden, was enigszins nog een zoektocht! Nadat een ‘’geweldige’’ fransoos ons vertelde: Tja hier is niemand, want Fransen werken in het weekend niet! Na een paar keer doorgevraagd te hebben, heeft hij ons naar het juiste gebouw gebleven en daar zaten gewoon 2 vrouwen achter le Secretariat! Na wat papieren te hebben ingevuld, kreeg ik mijn sleutels! 1 voor de kamer, en 1 voor mijn postvakje! Dus als jullie mij iets willen sturen, dan zijn jullie van harte welkom, het adres zal ik onderaan wel ergens vermelden! Nadat wij mijn spulletjes hadden gepakt uit de auto, liepen we naar de 2e etage en naar ma chambre! Mijn kamertje is niet supergroot, maar ik vind het prima zo! Een bed, een kast, een groot bureau, een koelkast en een douche en een wc, die ik gelukkig met niemand anders hoef te delen. Na mijn spullen te hebben gedropt, zijn wij Gwen haar spullen gaan halen en naar haar kamertje gaan kijken! Zij zit in een gebouw vlakbij, op de 4e etage. Na alles uit de auto te hebben geladen, ben ik maar teruggegaan naar mijn eigen stekkie! Dit bleek nog niet zo makkelijk te zijn, dus kreeg ik hulp van een aardige mevrouw, die mij de weg wees! Ik heb mijn koffers uitgepakt en mijn kamertje een beetje ingericht. Nog niet al mijn spullen zijn hier, aangezien er nog een deel met mijn ouders meekomt. Zij komen dinsdag de rest brengen en zullen een gedeelte van hun vakantie hier doorbrengen. En dan kan ik de rest gaan uitpakken en zal mijn kamertje wat meer gestalte krijgen. Zo dit was mijn eerste verhaaltje. Langs deze weg wil ik nog iedereen even bedanken die gisteravond/nacht mee is gaan stappen in Sittard. Ik heb een geweldig afscheidsavondje gehad. Ook dankjewel voor de lieve krabbels en smsjes. Jullie horen weer snel van me!
Kus uit Besançon

Postadres:
Mlle Tummers Anouk
CROUS- Résidence Colette
Bât. Stendhal B Chambre 307
B.P. 31225
25004 Besançon -CEDEX 3

P.s aangezien ik een paar dagen geen internet heb gehad, zullen de eerste stukjes van mijn verblijf hier een beetje verouderd zijn.


  • 02 September 2009 - 15:34

    Nene:

    hahhahah ik moet wel lachen dat de weg daar vinden zo moeilijk gaat ;) tijd zal het leren, zullen we maar denken!!

    ik vond het vrijdag ook zeer geslaagd, dus je moet jezelf ook bedanken!! jij bent de sfeermaker he ;) (en de drank hahaha)

    ga je missen!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 31855

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: