heerlijk weekendje in Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu heerlijk weekendje in Besançon - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

heerlijk weekendje in Besançon

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 September 2009 | Frankrijk, Besançon

Heey trouwe lezers en lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Hier weer een update vanuit Besançon. Donderdag ben ik braaf naar school geweest en ’s middags had ik voor de eerste keer Français langue étrangère. Hier waren dus alle Erasmusstudenten van mijn eigen universiteit. Eigenlijk hebben we hier niet zoveel gedaan, we hebben elkaar voorgesteld en je moest een ‘’annonce’’ schrijven. Dus ik had maar geschreven dat het wel erg handig zou zijn, als we aan een taxi zouden komen na het stappen. Nou een hele tijd later was het dan ook echt zover. Donderdagavond is namelijk studentenavond in Besançon. Nou je gelooft je ogen dan echt niet, zoveel mensen op 1 plek, iedereen met zijn eigen fles drank in zijn hand. Rond kwart over 12 hadden we afgesproken om naar de campus terug te gaan, omdat de meeste van ons ’s morgens vroeg school hadden (en omdat we zaterdag ook al flink zouden gaan stappen), liepen we rond 12uur netjes naar de bus. Maar deze kwam niet opdagen, dus had iemand het nummer van de taxi-centrale gebeld en ja ze zijn ons ook komen ophalen, nou een hele ervaring hoor. Is weer eens wat anders dan 1uur lopen (maar ook dat had zijn charmes hoor;))! Vrijdag ben ik ’s morgens netjes naar school gegaan en in mijn pauze ben ik samen met Gwen & Niels een broodje gaan eten bij het restaurant. Na nog 2 uurtjes Spaans te hebben gehad, zijn we samen onze Franse bankpas gaan ophalen. ’s Avonds heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Een weekje school maakt je stiekem toch een beetje moe. Daarom besloten mijn Ierse buurvrouwen en ik om maar een dvdje te gaan kijken, samen met crackers en guacemole :D! Wat ik zaterdagmorgen heb ik gedaan, kan ik mijn niet eens meer herinneren dus veel interessants zal het dan ook wel niet zijn geweest. Rond een uur of 6 ben ik met 4 jongens naar de intermarché gegaan, en ja ze hebben hier ook apfelkorn (ok, een soort van dan, maar dat mag de pret niet drukken;))! Daarna naar de vieste pizzatent ooit geweest, en de pizza was ook te vettig voor woorden, dus na 2 stukjes hield ik het dan ook maar weer voor gezien! En toen was het eindelijk zover:D, Besançon Racing Club, jaja de locale voetbalclub. We kregen gratis kaartjes en we mochten de pizza mee naar binnen nemen. Zelfs toen we de pizza gratis uitdeelde wilde niemand een stukje hebben, om maar een indicatie te geven;)! Het voetbal was niet echt van zo’n hoog niveau, ja zelfs Fortuna is beter (ok, grapje!)! Allez les rouges, Allez les rouges! Nou met een eindstand van 1-1 had ik toch al een gezellig avond gehad. En dat ook Ieren dronken kunnen worden is deze avond ook bewezen. Ik heb dan wel weer een paar leuke drankspelletjes geleerd: Fuck you & never have I ever.. Om 00.00 hadden we de bus naar het centrum en vandaar uit de taxi naar huitième avenue. Hier ligt de grootste club van Besançon! Goede muziek, leuke mensen dus de avond was weer geslaagd! Zondagmiddag samen ontbeten met Jelle & Primoz, aangezien Niamh en Ciara nog in coma lagen. En voor de rest alleen maar in de zon gelegen. ’s Avonds hadden we een pannenkoekenavond met wat Erasmusstudenten. En vandaag ben ik heerlijk naar school geweest van 08.00 t/m 12.00 van 14.30 t/m 16.30 en van 17.30 t/m 19.00!

Hele dikke kus uit het zonnige Besançon!

  • 28 September 2009 - 20:17

    Thijs:

    haha Anouk,

    Doa ben ich weer net teruk van weggeweas en net es ich, hubs dich dich kostelijk..vermaak zeen ich.. nou auch doa zal ich nog waal ins get langer met dich kalle!
    groetjes dikke knuffel x


  • 28 September 2009 - 20:24

    (ik Weer, Pffff):

    klinkt wederom echt perfect, maar ik blijf mijn stelling "je doet alles wat je thuis ook doet". Maar ik geloof dat jij mij nog gaat laten schrikken met een waanzinnige-geweldige-coole-ruige actie ;) ik wacht in spanning af (A)

    au revoir!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Besançon

Besançon

Recente Reisverslagen:

10 December 2009

De eerste tentamens

15 November 2009

Back in Besançon

26 Oktober 2009

Even heerlijk in Einighausen

12 Oktober 2009

1e krant, stappen & kampioenschap

04 Oktober 2009

rustig weekje
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 31860

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: