Six weeks in Krugersdorp - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu Six weeks in Krugersdorp - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Anouk Tummers - WaarBenJij.nu

Six weeks in Krugersdorp

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Zo, ondertussen ben ik alweer zes weken in Zuid-Afrika. Time flies when you are having fun!
Afgelopen weken heb ik me vooral bezig gehouden met het creëren van meer awareness voor The Cradle of Hope. Zo hebben we een folder gemaakt voor Justine, de life coach van de organisatie. Zij wil nu ook life trainings gaan geven aan mensen van buitenaf. Bijvoorbeeld aan mensen die net uit het ziekenhuis zijn ontslagen, die toch wat ondersteuning nodig hebben. Hierbij komen sessies aan te pas die te maken hebben met persoonlijke groei, vertrouwen, dromen nastreven enz. Ook hebben we een uitnodiging gemaakt voor een middag die de organisatie wil gaan organiseren om meer sieraden te gaan verkopen en misschien donaties los te peuteren. Vooral mensen die kort bij de kerk staan, zullen worden uitgenodigd. Voor de rest nog een lijst gemaakt met alle belangrijke tijdschriften die the cradle wil gaan contacteren om een artikel over hun te laten schrijven. Daarnaast hard aan het communicatie-marketing plan gewerkt, helaas is hier nog veel werk aan de winkel.

Water?
Het was woensdagavond en na een dagje op The Cradle en wat aan mijn plan te hebben gewerkt, was ik wel toe aan een warme douche. Ik stond ongeveer 5minuten eronder en had mijn haren helemaal ingesopt met shampoo totdat er geen water meer uit de kraan kwam. Ik dacht huh, wat is dit? Nadat ik nog vijf minuten had gewacht, kwam er toch echt niks meer uit de kraan. De douche uitgezet en gekeken of er wel water uit de kraan bij de wasbak kwam, ook al niet. Het andere huis had ook geen water meer. Wel had ik het geluk dat iemand net vantevoren het bad had laten vollopen, dus ik kon gelukkig wel nog even mijn haar uitspoelen. De volgende ochtend hadden we nog geen water. Dan merk je pas hoe beperkt je eigenlijk bent zonder water en hoeveel je het eigenlijk gebruikt. Handen wassen, tanden poetsen, naar de wc gaan en noem maar op. Zo leer je wel dat je niet alles voor vanzelfsprekend moet nemen en dat water een erg kostbaar feit is. Toen we terugkwamen van het werk was alles weer back to normal.

Rugby
Mijn eerste rugbywedstrijd is ook een feit. 19 maart speelden The Blue Bulls tegen The Stormers. De Blue Bulls uit Pretoria en de Stormers uit Kaapstad. Het had echt een topwedstrijd moeten zijn, met veel strijd maar in werkelijkheid werden the Blue Bulls dik verslagen met 13-23. Al om al een hele belevenis. De vader van Kenny heeft me onder de wedstrijd alle spelregels uitgelegd, hehe zo goed als ik het kon begrijpen dan. Waar het eigenlijk op neer komt; als de tegenstander de bal heeft er op afrennen en hem tackelen en de bal veroveren. En altijd de bal naar achter gooien en nooit naar voren en dan toch proberen de tryline van de tegenstander te passeren. Hierbij mag je wel gewoon met de bal naar voren rennen of de bal vooruit schieten. Haha meestal kwamen ze hiermee niet erg ver, aangezien er altijd wel eentje stond om de tegenstander naar de grond te brengen. Maar wat mij vooral fascineerde was dat supporters van beide teams gewoon door elkaar heen zaten in 1 vak. Zelfs naast elkaar, zonder dat er ook maar iets gebeurde. De sfeer was top, veel gezang onder de wedstrijd en cheerleaders die door het mannelijk publiek erg gewaardeerd werden. Een topavond die afgesloten werd met een drankje in het News Cafe.

Magaliesburg
Zondag werden opgepikt door Agnes. Zij wilde ons Magaliesburg laten zien. We hebben een paar uur in de auto rondgereden, en alleen maar gekeken naar het landschap. De natuur is hier echt prachtig, overal groen, mooie bergen. Eindeloos ver, alleen maar landschap zonder alles volgebouwd te hebben of wat dan ook. We hebben koffie gedronken bij een schattig Break and Breakfast genaamd: Die Ou Pastorie. Na een pitstop van anderhalf uur, zijn we weer in de auto gestapt om verder te touren. Ongelofelijk hoe mooi het hier is. En het gekke is, je komt geen kip in de verre verte tegen. En als je iemand tegenkomt, dan is het een persoon die langs de snelweg aan het lopen is. Nergens is wat te beleven in de verre omtrek, dus ik vraag me ook wel eens af waar loopt zo’n man of vrouw dan heen? En hoelang is zo iemand dan wel niet onderweg? In Nederland zijn we al aan het klagen als we vijftien minuten aan het lopen zijn.

Voor de rest ben ik bezig om te kijken wat ik samen met Jorrit kan gaan doen als hij mij komt opzoeken in april. Waarschijnlijk gaan we een paar dagen naar Pretoria, maar eerst eens kijken of we een auto kunnen huren aangezien je daar 23 voor moet zijn. Met Eva ga ik (als alles volgens planning loopt) een weekje naar Kaapstad begin mei en met Rianne erbij gaan we 2-5 juni naar het Kruger National Park.

Dit was het weer! Hopelijk hebben jullie ervan genoten!
Dikke kus en tot snel!


  • 27 Maart 2011 - 10:11

    Simone:

    Eej Anouk,

    Wederom een leuk verslag om te lezen. Hierdoor krijgen we een goed beeld van wat zich daar allemaal afspeelt. Tevens is het fijn om te horen dat het je nog steeds goed bevalt in Zuid-Afrika.

    xxx Simone

  • 27 Maart 2011 - 10:19

    Ivana:

    Hallo Anouk,

    Ik zag dat er een nieuw verhaaltje te lezen was, dus ik denk meteen even kijken!
    Fijn om te lezen dat het goed bevalt en dat je het naar je zin hebt! Nog een paar weekjes en dan komt Jorrit jouw kant op!!
    Geniet van alles wat je ziet, doet, meemaakt en ervaart!

    Tot snel!
    Dikke kus Ivana

  • 27 Maart 2011 - 19:26

    Chantalle Antoine :

    Hè meid wat heerlijk om steeds te lezen dat je het naar je zin hebt. Er is natuurlijk ook veel te doen begrijp ik en dan gaat de tijd snel. Kun je geen foto's van de sieraden maken op Hyves of per mail zetten en ze dan verkopen als Jorrit dan komt neemt hij het geld mee en jullie geven hem de sieraden mee terug. Extra omzet en we steunen een goed doel. Tot gauw. We kijken uit naar de volgende berichten. Chantalle

  • 27 Maart 2011 - 19:43

    Nene:

    Nountjeeee, super mailtje PLUS 'n verhaaltje! We worden verwend ;)

    Het werk gaat al goed zo te lezen. Onderschat de kleine dingetjes niet, juist die maken een groot verschil. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken en ik ben het helemaal eens met Chantalle, die sieraden via internet verkopen is geen slecht idee...

    Ik ga je deze week al tips even op de mail zetten over je tripjes. Oh en wat betreft de auto: this is africa! Daar hoef je geen 23 te zijn ;)

    Ek is lief vir jou!
    xx

  • 28 Maart 2011 - 09:28

    Anja (moeder Rianne):

    Heleeee Anouk,
    Super verhaal weer en ik begrijp....
    nog steeds genieten in SA !!!
    Project nog steeds interressant maar wel nog veel werk hé !!!
    Ja, water indd een kostbaar goed !!!
    Tja.... en erg lastig hé....zo"n kop vol shampoo en dan geen water....aahhhhh.
    Klinkt leuk ... die rugby-game. Gezellige sfeer en zelfs een mix van supporters.......daar kunnen wij dan mooi een voorbeeld aan nemen !!!
    Ook genoten van prachtige natuur en koffie in de Ou Pastorie.....tja klinkt alsof je in Limburg zit...ha ha....
    Veel succes nog en natuurlijk ook veel plezier. Lekker verheugen op een aantal leuke uitstapjes en vooral ook op t bezoek van Jorrit. Maak er een mooie tijd van.
    Groetjes Anja

  • 28 Maart 2011 - 16:34

    Jorrit:

    Hee sjat,

    leuk verhaaltje! Gelukkig heb je het naar je zin daar. Ben al ah aftellen tot ik eens kan zien hoe het daar is.
    We zien je volgend verhaaltje wel verschijnen!
    Tot 23april!!
    Xxxx

  • 29 Maart 2011 - 12:02

    Jill:

    Hoi Anouk!
    Ik heb vandaag een rustige dag op stage (lees: ik zit alleen het fort te bewaken), en heb me even bijgelezen met al je verhalen!
    Zo te horen heb je een geweldige tijd in Zuid-Afrika! Gelukkig bevalt de stage goed, al is het natuurlijk wel even wennen.
    Heel erg veel succes & plezier! Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje + foto's!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Krugersdorp

Krugersdorp

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2011

Kaapstad

19 Juni 2011

Victoria Falls

14 Juni 2011

Lebo’s Soweto Bicycle Tours

12 Juni 2011

Victoria Falls

07 Juni 2011

Kruger National Park
Anouk

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 31848

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Krugersdorp

29 Augustus 2009 - 19 December 2009

Besançon

Landen bezocht: